متریال های دوستدار محیط زیست

 امروزه  انتخاب متریال های دوستدار محیط زیست در صنعت ساختمان  از مولفه های مهم محسوب می شود. بخش زیادی از مشکلات محیط زیست، به مواد و متریال هایی مربوط می‌شود که پس از ورود به چرخه زیست محیطی، به‌آسانی تجزیه نمی‌شوند. ماندگاری بالای این مواد و تاثیری که بر چرخه زندگی موجودات دیگر دارند مخرب است. از طرفی منابع مصرف شده برای تولید آنها اغلب تجدیدناپذیر بوده یا زمان بازتولید آنها بسیار طولانی است. 

در زیر به چند متریال ساختمانی دوستدار محیط زیست اشاره شده است که تولید و استفاده آنها باعث کند شدن چرخه ی تخریب محیط زیست می شود:

 

1- بامبو

بامبو  از گیاهانی است که سرعت رشد بالایی دارد.این گیاه  در مناطق مختلف قابلیت رشد دارد و به سرعت در طبیعت جایگزین می شود .این ویژگی ها در کنار قیمت مناسب بامبو را تبدیل  به متریالی دوستداری محیط زیست و محبوب کرده است.

2-متریال های  چوبی ساخته شده  از چوب های کهنه یا بازیافتی 

بعضی از انواع چوب پلاست و ورق های کامپوزیتی  که از ضایعات چوب ساخته می شوند. همچنین از بعضی از لوازم چوبی   از بازسازی   لوازم چوبی قدیمی درست  می شوند. استفاده از این متریال ها به حفظ درختان و فضای سبز کمک کی کند.

3- فلزات

یکی دیگر از متریال دوستدار محیط زیست فلزات هستند.فلزات  طول عمر زیاد و  قابلیت بازیافت پذیری بسیار بالایی دارند.

 

 

4- قلوه سنگ

قلوه سنگ ها  از  دیگر از متریال هایی است که قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند. استفاده از قلوه سنگ به جای چمن کاری  باعث کمک به حفظ محیط زیست می شود. عدم نیاز به آبیاری، کود و سم پاشی، قلوه سنگ را  به متریالی مناسب برای دوستداران محیط زیست تبدیل کرده است.

انواع قلوه سنگ با کیفیت در مجموعه آفکس تولید می شود که می توانید از اینجا  انواع سنگ تولیدی آفکس را ملاحظه بفرمایید

5- گابیون

اجزا تشکیل دهنده گابیون،سنگ و فلز است که هر دو متریال عمر بسیار بالایی دارند،  همچنین بازیافت پذیر بوده و قابلیت استفاده مجدد را دارند.

6- پشم گوسفند

پشم گوسفند از پشم شیشه و عایق های معدنی عملکرد بهتری دارد، سرعت جایگزینی بالایی دارد و انرژی کمتری برای تولید آن نسبت به رقبا صرف می شود.

رویکرد استفاده از متریال های دوستدار محیط زیست  منجر به افزایش پایداری محیط زیستی،صرفه جویی در هزینه های انرژی، بهبود کیفیت هوا و زیبایی شهرها می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
facebook
Telegram channel
instagram