گابیون با فریم یا بدون فریم؟

اگر دقت کرده باشید احتمالا متوجه شده اید  که دو نوع گابیون وجود دارد. نوع اول گابیون هایی که در حاشیه بیرونی آنها فریم آهنی وجود دارد و اصطلاحا  به اسم گابیون با فریم  شناخته می شود. نوع دوم  گابیون هایی که بدون این فریم آهنی هستند و گابیون بدون فریم نام دارند. .برای بعضی شاید سوال پیش بیاد که این دو نوع چه ویژگی هایی دارند،چه مزایا و معایبی نسبت به هم دارند و در نهایت کدام انتخاب مناسب تری است؟

برای پاسخ بهتر به این سوال، این دو مدل سازه را از چند جهت می توان  مورد بررسی قرار داد تا به جواب بهتر رسید:

 

1-شکل ظاهری

به نظر بعضی از افراد وجود قاب در حاشیه گابیون به زیبایی آن می افزاید و بعضی  گابیون بدون فریم  و ساده را ترجیه می دهند .این که کدام مدل، ظاهر زیباتری دارد به سلیقه افراد مربوط می شود و نظر افراد در این زمینه می تواند متفاوت می باشد.

2-استحکام سازه

اگر در طراجی و اجرای گابیون نکات فنی و استاندارد رعایت شود  هردو مدل از  میزان مقاومت استحکام تقریبا برابر می باشند. بر خلاف تصورعموم، نوع فریم دار لزوما  از نوع بدون فریم قوی تر نیست. فریم در این مدل گابیون ها بیشتر جنبه ظاهری دارد . در ساختار استاندارد سازه های گابیونی، وجود فریم و کلاف  بیرونی الزامی نیست.

3-مقاومت در برابر رطوبت

فنس در هر دو مدل ، از مفتول گالوانیزه گرم ساخته می شود که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. اما فریم در مدل های فریم دار از جنس آهن با پوشش ضد زنگ و رنگ آستر می باشد که نسبت به گالوانیزه مقاومت کمتری در برابر  رطوبت دارند . مدل های با فریم در مناطق مرطوب هر چند سال یکبار  نیاز به تمدید یا ترمیم رنگ قسمت فریم دارند . پس اگر ملاک انتخاب، مقاومت در برابر رطوبت باشد مدل بدون فریم   انتخاب بهتری است.

گابیون با فریم و بدون فریم

4-هزینه:

مدل های بدون فریم هزینه ساخت کمتری دارند، نیاز  به سرویس و نگهداری خاصی هم ندارند  از این  رو برنده ی این بخش از مقایسه هستند. برای مقایسه بهتر این دو مدل میتوانید لیست قیمت محصولات رو از اینجا مشاهده کنید.

جمع بندی

در نهایت اگر ملاک انتخاب، هزینه ی پرداختی کمتر، مقاومت بیشتر در مقابل رطوبت و نداشتن هزینه نگهداری باشد،مدل های بدون فریم انتخاب بهتری می باشند. اما اگر ظاهر مدل با فریم را بیشتر می پسندید و هزینه های ساخت و نگهداری بیشتر برایتان اهمیت زیادی ندارد مدل های با فریم انتخاب مناسب تری برای شما خواهند بود.

 

ما را در شبکه های اجتماعی  دنبال کنید:

[aps-social id="3"]